Lubegard Gear Fluid Supplement with LXE® Technology

  • Link: Lubegard

    Beschreibung:

    Zitat

    LUBEGARD® GEAR FLUID SUPPLEMENT is designed for use in all manual transmissions, transaxles and final drives that require gear oil. LUBEGARD® contains LXE®, (liquid wax esters) and their derivatives, a blend of high grade petroleum oil, synthetic base oils and a complete anti-wear formula. LUBEGARD® is designed to provide high temperature stability to prevent harmful deposits on synchros and gears.

    FOR USE IN ALL MANUAL TRANSMISSIONS, MANUAL TRANSAXLES AND FINAL DRIVES THAT REQUIRE GEAR OIL

    • Reduces drive train power loss
    • Lowers temperature and extends fluid life
    • Improves heat transfer from the fluid to the case wall and out the
      gear box
    • Improves all cold weather stiffness
    • Improves all manual & synchromesh transmission shifting characteristics
    • Reduces tooth drag and absorbs shock loads, thus improves the life of all gear units
    • Lowers friction on bearings and gears with high wiping stresses, especially hypoid gears
    • Minimizes oxidation and varnish deposits
    • Suppresses lubricant foaming
    • Safe for new MTF Fluids
    • Increases power transfer, reduces energy consumption
    • Decreases equipment operating and maintenance costs

    SDS und Datenblatt im Anhang.

  • Nachdem mein Lieblingsadditiv für Differentiale, etc. ja aktuell abgekündigt bzw. schwer zu beschaffen ist, war ich auf der Suche nach Alternativen.

    Da ich das Lubegard ATF-Additiv schon verwende, hab ich bei denen mal gestöbert.

    SLK R170 - 230 Kompressor: :fu: Titan Race Pro S 10W-50
    Volvo XC90 D5: :rek: EuroTruck 5W-40 + RR 5W-30 Spritmonitor.de

    Kia Stonic 1,0 T-GDI: :total: Quartz Ineo MDC 5W-30


    Automobile Historie: Citroen 2CV, Saab 9000/1 turbo16, Mercedes C126 500SEC, Saab 900/1 turbo16 Sedan, Volvo 945 Turbo, Volvo 855 T5, Mercedes S203 C320CDI Ex-Werksversuchswagen, Audi 100 C4 2,6 Avant quattro Ex-Werkswagen, Vaneo "Motorkrücke"...
    RES-QR

  • Das denk ich auch - insbesondere für Getriebe etc.

    Hab ja aktuell auch wieder das "Platinum" im Automatikgetriebe im Einsatz. Wenn man auf deutschsprachigen Seiten was darüber findet, ist's meistens positiv.

    Nachm Urlaub könnte man sich ja vielleicht mal was in Richtung FÖA überlegen, falls das von Interesse ist.

    SLK R170 - 230 Kompressor: :fu: Titan Race Pro S 10W-50
    Volvo XC90 D5: :rek: EuroTruck 5W-40 + RR 5W-30 Spritmonitor.de

    Kia Stonic 1,0 T-GDI: :total: Quartz Ineo MDC 5W-30


    Automobile Historie: Citroen 2CV, Saab 9000/1 turbo16, Mercedes C126 500SEC, Saab 900/1 turbo16 Sedan, Volvo 945 Turbo, Volvo 855 T5, Mercedes S203 C320CDI Ex-Werksversuchswagen, Audi 100 C4 2,6 Avant quattro Ex-Werkswagen, Vaneo "Motorkrücke"...
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